اینستاگرام

آمار اینستاگرام در سالی که گذشت

در یک بستر رو به رشد مانند رسانه های اجتماعی، آگاهی از آخرین آمارها  برای شکل دهی به استراتژی های کسب و کار از اهمیت بسزایی برخوردار است. از آنجا که رسانه های اجتماعی فقط طی چند ماه یا چند سال، دستخوش تغییرات اساسی می شوند، لذا آگاهی داشتن نسبت به مخاطبان خود و نحوه ارتباط با آنها بسیار مهم است.

آمار استفاده از رسانه های اجتماعی در سال 2020

سال 2020 یک سال واقعا دیوانه واری است و هر روز اتفاقات زیادی در رسانه های اجتماعی رخ می دهد. در ماه های اخیر به دلیل شیوع ویروس کووید-19 استفاده از رسانه های اجتماعی افزایش قابل توجهی داشته است.  افراد به دلیل محدودیت رفت و آمد و ترس از حضور در اماکن عمومی، بیش از پیش به خرید آنلاین رو آورده اند. تجارت الکترونیک و بهره برداری از فضای آنلاین برای بقای کسب و کارها به امری انکاناپذیر تبدیل شده است.
 بسیاری از مشاغل برای بقا می جنگند و بازاریابی مؤثر بخشی اساسی در بهبود آنها خواهد بود. تیم اینستادونی در این مقاله مجموعه ای از اطلاعات ارزشمند را در رابطه با رسانه های اجتماعی ارائه داده است. این اطلاعات به دپارتمان بازاریابی بسیاری از شرکت ها کمک می کند تا با کسب آگاهی بیشتر از رسانه های اجتماعی، بحران ویروس کرونا را بهتر تحمل کنند.
برای همراه شدن با فضای رسانه های اجتماعی که به طور مداوم در حال تکامل است، در اینجا برخی از آمارهای مرتبط با استفاده از رسانه های اجتماعی ارائه شده است تا شما را با آخرین اطلاعات راجع به آنها مجهز سازد.
  • بیش از 4.5 میلیارد نفر در ابتدای سال 2020 از اینترنت استفاده می کنند.
  • کاربران فعال رسانه های اجتماعی اکنون از مرز 3.8 میلیارد عبور کرده اند که 9 درصد (321 میلیون کاربر جدید) بیشتر از زمان مشابه در سال گذشته است.
  • یک فرد به طور متوسط در بیش از 9 رسانه اجتماعی حساب کاربری دارد و به طور میانگین 2 ساعت و 16 دقیقه روزانه در رسانه های اجتماعی زمان سپری می کند.
  • 91 % از کاربران رسانه های اجتماعی از طریق دستگاه های تلفن همراه به کانال های اجتماعی دسترسی دارند.
  • استوری های اینستاگرام رو به رشدترین حوزه در رسانه های اجتماعی هستند. فقط در مدت دو سال، بینندگان فعال روزانه استوری های اینستاگرام از 150 میلیون به 500 میلیون افزایش یافت.
  • فیس بوک و اینستاگرام مدتهاست که به عنوان محبوب ترین پلتفرمها بر رسانه های اجتماعی تسلط دارند. با این حال، در چند سال گذشته، چندین پلتفرم اجتماعی خاص نه تنها ظهور کرده بلکه به سرعت به شهرت رسیده اند.
TikTok یکی از چنین پلتفرم هایی است که فقط 3 سال قبل ظهور کرده و بیش از 500 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

 

آمار اینستاگرام

استوری های اینستاگرام بهترین فرصت برای مشاغلی است که به دنبال تعامل با مشتریان بالقوه در این پلتفرم هستند. همچنین، پست های اینستاگرام  به صورت پست سرهم (چرخ و فلکی) می توانند تعامل ارگانیک شما را نسبت به پست های عادی بیشتر کنند.

همزمان با طراحی استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود برای سال 2020 ، حقایق زیر را مد نظر قرار دهید تا مطمئن شوید که کسب و کار شما همگام با اخرین روندها است.
  • کاربران اینستاگرام در سال 2020 به طور متوسط 28 دقیقه در روز در این پلتفرم صرف می کنند.
  • روزانه بیش از 200 میلیون کاربر اینستاگرام حداقل از یک نمایه کسب و کار بازدید می کنند.
  • تعامل با برند ها در اینستاگرام 10 برابر بیشتر از فیس بوک (Facebook)، 54 برابر بیشتر از پینترست (Pinterest) و 84 برابر بیشتر از توئیتر (Twitter) است.
  • پست های پشت سرهم (چرخ و فلکی) تعاملات ارگانیک بیشتری نسبت به فیلم ها و تصاویر در اینستاگرام دارند.
  • ماهانه بیش از 150 میلیون نفر از پیام مستقیم اینستاگرام (دایرکت) برای برقراری ارتباط با یک کسب و کار استفاده می کنند.
  • 60٪ مشاغل در اینستاگرام از عناصر تعاملی در استوری ها استفاده می کنند تا حداقل یک بار در ماه با مخاطبان تعامل داشته باشند.
  • اینستاگرام 10.7٪ از سهم مراجعه اجتماعی به سایت های تجارت الکترونیکی را نشان می دهد که بالاترین میزان در همه رسانه های اجتماعی به جز فیس بوک است (80.4٪)
  • 79 % از کاربران به قصد خرید محصول یا خدمات در اینستاگرام به جستجو می پردازند.
  • بیش از دو سوم بازاریابان گزارش داده اند كه بیشتر بودجه بازاریابی سال 2019 خود را در اینستاگرام خرج كرده اند.

آمار  استفاده از اینستاگرام بر اساس سن

  • 9 % رده سنی 13 الی 17 سال
  • 3 % رده سنی 18 الی 24 سال
  • 8 % رده سنی 25 الی 34 سال
  • 9 % رده سنی 35 الی 44 سال
  • 1 % رده سنی 45 الی 54 سال
  • 8 % رده سنی 55 الی 64 سال
  • 2.2 % رده سنی 26 سال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *