بازاریابی, هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در بازاریابی رسانه های اجتماعی

امروزه رسانه های اجتماعی تنها بستری برای اشتراک گذاری اطلاعات و برقراری ارتباطات نیست. شرکت های هوشمند از ظرفیت های عظیم این پلتفرم ها در راستای تجارت الکترونیک، ارائه خدمات به مشتری، بازاریابی، روابط عمومی و موارد دیگر بهره میبرند.
با این حال، مدیریت رسانه های کار چندان آسانی نیست. شما باید محتوا ایجاد کنید، آن محتوا را در زمان های مناسب به اشتراک بگذارید، با مخاطبان خود تعامل داشته باشید، فعالیت ها را نظارت کنید، تبلیغات را مدیریت کنید، داده ها را تجزیه و تحلیل کنید و گزارش ها را ایجاد کنید.
انجام همه این کارها به صورت دستی و کارآمد تقریباً غیرممکن است.
اما با کمک ابزارهای هوش مصنوعی مانند اینستادونی، بازاریاب ها می توانند استراتژی های مناسبی را برای کمپین های خود انتخاب کنند، رفتارهای مخاطبان را ردیابی کنند، عملکرد های بازاریابی خود را تجزیه و تحلیل کنند و  انبوهی از فعالیت های دیگری را انجام دهند. بدون ابزارهای هوش مصنوعی انجام این فعالیت های برای آنها بسیار سنگین  و گاها غیرممکن خواهد بود.
در صورتی که برای اجرای موفقیت آمیز کمپین ها زمان و تلاش کمتری مورد نیاز باشد، می توانید در عملیات بازاریابی خود بر جنبه های خلاقانه تری تمرکز کنید.
هوش مصنوعی چگونه می تواند به تجارت شما کمک کند:
  • ساده سازی فرایندها
  • کمک به درک مشتریان
  • هدف قرار دادن مشتریان راغب (leads)
با بهره بردن از ابزار های هوش مصنوعی در رسانه های اجتماعی، می توانید در صحنه رقابت با رقبایتان پیش بیفتید و از آنها متمایز گردید، ارتباط قوی تری با مخاطبان خود برقرار کنید و دستاوردهای خود را بهبود ببخشید.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی توانایی کامپیوترها برای تقلید از رفتار هوشمندانه انسان است. این تقلید با استفاده از الگوریتم ها و داده های تاریخی صورت میگرد. هوش مصنوعی اساساً از تکنیک های یادگیری ماشین برای درک فرایندها بهره میبرد.
 هوش مصنوعی از این دانش برای مدیریت کارآمد وظایف و پیش بینی ها ، توصیه ها یا تصمیماتی استفاده می کند که معمولاً به تلاش و قدرت ذهنی انسان نیاز دارد.
به عنوان مثال، یک ابزار هوش مصنوعی می تواند اطلاعاتی را در مورد مشتریان احتمالی مانند محصولات موردعلاقه آنها، زمان دلخواه برای ارسال پست در شبکه های اجتماعی توسط آنها، نحوه استفاده از حساب های خود و حتی نوع محتوایی را که در آن تعامل دارند، جمع آوری کند.
پس از تجزیه و تحلیل این بینش ها، هوش مصنوعی می تواند مشخص کند که کدام پیام بازاریابی بیشتر به گوش مخاطبان شما می رسد.
تصور می کنید Netflix ، Hulu یا Amazon چگونه فیلم هایی را که ممکن است دوست داشته باشید به شما پیشنهاد می دهند؟ آنها این کار را براساس سابقه فعالیت شما در سایتشان انجام میدهند – یعنی هوش مصنوعی در عمل.
تحقیقات نشان می دهند که  هوش مصنوعی می تواند 40٪ بهره وری کسب و کارها را افزایش دهد. فناوری های هوشمند قادرند  بر تلاشهای شما در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی تأثیر مثبت بگذارند. همه فعالیت های شما، از استراتژیهای موردنیاز برای محتوا گرفته تا تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی، همگی می توانند برای بهبود نتایج از هوش مصنوعی بهره ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *